Overslaan naar content

Maintenance Manager CBC

  • Hybride
    • Dinteloord
  • € 6.000 - € 9.200 per maand
  • Techniek

Functieomschrijving

Jouw uitdaging: onderhoud transformeren naar world-class niveau

Cosun Beet Company staat aan de vooravond van een grootschalige modernisering van onze productielocaties. Dit is jouw kans om maintenance van reactief naar voorspellend te brengen en de toon te zetten voor de toekomst van asset management binnen een toonaangevende circulaire onderneming.

Maintenance Manager CBC

Achtergrond & context van deze functie

De toenemende complexiteit van onze productielocaties en de groeiende onderhoudsbehoefte vraagt om een change binnen de organisatie om deze naar een hoger niveau te tillen. Er is behoefte aan centrale regie, standaardisatie en optimalisatie van onderhoudsprocessen. Dit sluit aan bij de bredere transitie van Cosun Beet Company richting TPM 2.0 en world-class maintenance.

Om deze verbeteringen te realiseren, wordt de functie van centrale Maintenance Manager gecreëerd. Deze rol zorgt voor de implementatie van predictive maintenance, kostenbeheersing en digitalisering. De Maintenance Manager CBC werkt nauw samen met lokale onderhoudsteams en rapporteert rechtstreeks aan de COO. Je onderhoud nauwe contacten met de suikerfabrieken in Dinteloord, Vierverlaten en Anklam (Duitsland) en ook de specialiteitenfabrieken in Roosendaal en Puttershoek.

Jij wordt de linking pin tussen de lokale onderhoudsafdelingen en de centrale organisatie. Met jouw visie op predictive maintenance en operational excellence zorg je voor een structurele transitie van reactief naar voorspellend onderhoud. Daarbij neem je verantwoordelijkheid voor de onderhoudsstrategie, kostenbeheersing en digitalisering van maintenance-processen.

Wat ga je doen?

  • Samenwerken met de 5 fabrieken en centrale disciplines om het maximale uit onze assets te halen (hoge beschikbaarheid, veiligheid en productkwaliteit) tegen optimale kosten.

  • Opzetten en onderhouden van een predictive maintenance strategie, gericht op bedrijfsdoelen en een meerjaren roadmap voor implementatie.

  • Verbeteren van de operationele prestaties door KPI-gestuurd asset management en OPE-optimalisatie.

  • Digitalisering en innovatie aansturen, inclusief beheer van SAP2standard en de maintenance IT-portfolio.

  • Initiëren van beleid op vervangingsinvesteringen en impactanalyse, inclusief nieuwe installaties, CAPEX en long-term asset planning.

  • Optimaliseren van magazijn- en spare parts management/systeem.

  • Verandermanagement en stakeholdermanagement toepassen om de onderhoudsstrategie succesvol te implementeren binnen een complexe organisatie.

  • Mensen in hun kracht zetten door teams te begeleiden naar meer zelfstandigheid en gestructureerde werkwijzen.

  • Het team Operations versterken door te bouwen aan heldere structuren, systemen en processen.

Vereisten

Wat breng jij mee?

  • HBO+/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur in een technische of bedrijfskundige richting.

  • Minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring in onderhoud en asset management binnen een procesindustrie (bijv. chemie, food, energie, pharma).

  • Je hebt een sterke visie op hoe maintenance bijdraagt aan een efficiënte organisatie. Je weet hoe je een onderhoudsstrategie afstemt op lange termijn bedrijfsdoelen en kan teams overtuigen en meenemen in deze ontwikkeling

  • Ervaring met predictive maintenance, digitalisering en data-analyse binnen onderhoud.

  • Uitgebreide kennis van operational excellence methodieken zoals Lean, TPM, WCOM en

  • Sterke analytische vaardigheden, besluitvaardigheid en strategisch inzicht om onderhoudsprocessen te optimaliseren.

  • Aantoonbare ervaring in stakeholdermanagement en verandermanagement binnen complexe organisaties.

  • Communicatief sterk, resultaatgericht en proactief, met een focus op continue verbetering.

  • Uitstekende beheersing van Nederlands en Engels (Duits is een pre).

  • Affiniteit met en ervaring in het aansturen van digitale transformatieprojecten binnen onderhoud.

Wat bieden wij?

  • Een strategische en impactvolle rol binnen een organisatie in transitie.

  • De kans om een predictive maintenance strategie en best practises uit te rollen naar onze fabrieken

  • Een dynamische omgeving met hoog investeringsbudget en ruimte voor innovatie.

  • Doorgroeimogelijkheden binnen Cosun Beet Company richting bredere operations- of directiefuncties.

  • Een aantrekkelijk salaris (indicatief schaal 13, €130k all-in) en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.

Selectieprocedure

  • Voorselectie: Telefonisch interview & screening

  • Eerste interviewronde – Culturele & Strategische fit - Gesprek met HR Director, Karin Smit en COO Bram Fetter (60-75 min).

  • Assessmentfase – Leiderschap en changemanagement - Persoonlijkheids- en leiderschapstest

  • Tweede interviewronde – Technische fit – gesprek met Maintenance Manager Dinteloord, Richard van der Heijden, Manager Project Office, Arno Schrauwen

Interesse? Stuur je CV en motivatie en word de drijvende kracht achter de onderhoudstransformatie van Cosun Beet Company!

Hybride
  • Dinteloord, Noord-Brabant, Nederland
€ 6.000 - € 9.200 per maand
Techniek

of

Meer informatie? Neem contact op met:

Leoni van Leeuwen

HR Specialist Recruitment

Cosun & Cosun Beet Company

Communicatie, HR, F&C, ICT, Secretariaat & SHE.

Mart Grootenboer

HR Specialist Recruitment

Cosun & Cosun Beet Company Procestechniek & Techniek

Cheyenne Stein Callenfels

Stagiair Recruitment

Cosun & Cosun Beet Company

Stages Cosun & Cosun Beet Company

Wichard de Groot

HR Specialist Recruitment

Cosun Beet Company Groningen

Jessica van Turnhout

Campus Recruiter

Cosun & Cosun Beet Company

Stages, BBL & Trainees

Vera Gladdines

HR Officer / Advisor

Sensus

Vacatures Sensus

Simone van Gameren

Management Assistent

IRS

Vacatures IRS

Berend Benraad

HR Specialist Recruitment

Duynie Group (Novidon, AgriBioSource, Duynie Feed & Duynie Ingredients)



Wat kan je verwachten?

Je leren kennen

Indien je goed aansluit op de vacature neemt de HR Specialist Recruitment contact met je op. Dit om alvast een eerste beeld te krijgen en mogelijke vragen van weerszijde beantwoord te krijgen.

Het eerste gesprek

In het eerste gesprek kom je in contact met jouw mogelijk toekomstige manager en uiteraard is er iemand van HR aanwezig om je als persoon wat beter te leren kennen.

Case

Mogelijk is een case onderdeel van de procedure. Hierin wordt er gekeken hoe je met bepaalde praktijksituaties om zou gaan. Vaak kan de case vanuit huis worden gemaakt en soms maak je de case voor aanvang van het 2e gesprek op locatie.

Het tweede gesprek

Wat goed je bent nog in de procedure! Tijdens dit gesprek gaan we nog wat dieper op de zaken in. Daarnaast willen ook deze personen je nog wat beter leren kennen, zodat we zeker weten dat we een mooie match hebben.