Skip to content

Procurement Analist & Tender Manager

Breda€ 4.400 - € 5.400 per maandInkoop

Functieomschrijving

Ben jij een ambitieus persoon met een oog voor detail én de toekomst? Ben je daarnaast flexibel en wil jij graag aan de slag op één van onze Cosun kantoren? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

Binnen Cosun zijn wij op zoek naar een: 

Procurement analist en tender manager

(32 - 40 uur)

Standplaats: Éen van onze Cosun kantoren in Nederland!



Over Cosun:

Cosun is een moderne, toekomstgerichte coöperatie met zo’n 9000 leden en 4500 medewerkers, ontstaan in Nederland en met de wereld als werkterrein. Businessgroepen die bij onze Cosun familie horen zijn: Cosun Beet Company, Aviko, Duynie, SVZ en Sensus. Wij werken samen met duizenden telers, zowel leden als leveranciers. Wij kennen de enorme potentie van planten en weten deze om te zetten naar bruikbare oplossingen voor iedere dag. Cosun produceert niet alleen plantaardige ingrediënten en voedingsmiddelen voor mens en dier, maar ook groene, biobased oplossingen en energie.


Wat ga je doen?

Als Procurement analist en tendermanager heb je de taak om door middel van businessgroep-overstijgende analyses, digitalisering en automatisering van de bestaande procurement processen en gecentraliseerde documentatie, het inkoopresultaat te maximaliseren en te continueren. Je zult dit samen met de huidige tendermanager gaan voortzetten.

Je zal onderdeel uitmaken van het relatief nieuwe Cosun Procurement Team en direct gaan rapporteren aan de CPO (Chief Procurement Officer), die samen met jou en de anderen uit het team natuurlijk het inkoopresultaat willen maximaliseren, maar ook verduurzamen, professionaliseren en risico’s minimaliseren en of identificeren. Je zal in staat moeten zijn om de businessgroepen te aligneren en soms met tegengestelde belangen moeten kunnen omgaan. Alle businessgroepen gebruiken ERP systemen, maar deze zijn niet altijd identiek.


Tot het takenpakket behoren de volgende werkzaamheden:

  • Verantwoordelijke voor het inkoopsysteembeheer en -analyses;
  • Consistente en kwalitatief hoogwaardige geconsolideerde inkoopdata;
  • Optimalisatie van de inkoopmasterdata over de businessgroepen heen;
  • Analyse van deze data en het identificeren van de aandachtsgebieden voor het team;
  • Halfjaarlijkse updates van de data in de procurement spend-analyse tool;
  • Maximaliseren van bestaande en nieuwe inkoop gerelateerde E-tools;
  • Documenteren van de tenderdocumenten en aanverwante contracten in contractmanagement tool;
  • Het creëren & updaten van inkoopvoortgangrapportages;
  • Afstemmen van de verantwoordelijkheden met / back up van de andere tendermanager;
  • Trainen van alle inkoopteams en het schrijven / documenteren van beleid / handleidingen;
  • Digitaliseren van de interne maar ook externe stromen (leveranciers).

Je zal in de rol te maken hebben met meerdere contacten binnen verschillende businessgroepen.

De meeste raakvlakken zal je waarschijnlijk hebben met inkoop, finance en IT in verschillende lagen van de organisatie.

Vereisten

Wat neem jij mee?

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een professionele gedigitaliseerde ERP organisatie;
  • Uitstekende beheersing van Nederlands en Engels, Duits is en pré;
  • Goed ingespeeld op de digitale markt, pré kennis SAP, Dynamics, Excel, Power BI;
  • Analytisch en digitaal bewezen vaardig persoon;
  • Ambitieus (resultaatgericht) persoon met oog voor details en de toekomst;
  • Zelfstandige werker die makkelijk connecties maakt en samenwerken prettig vindt;
  • Je bent flexibel in de omgang en met de omstandigheden, transparant en communicatief vaardig.


Wat bieden wij jou?

  • Een informele werksfeer met leuke collega’s, waarin de mens centraal staat;
  • Je komt te werken bij een ontzettend duurzaam bedrijf. Zo zijn wij één van de grootste groen gasproducenten van Nederland!;
  • Een salaris tussen de €4.400,- en €5.400,- bruto per maand o.b.v. een 40-urige werkweek (indeling afhankelijk van kennis en ervaring);
  • Uitstekende pensioenregeling met zeer lage werknemersbijdrage (en daarmee een mooie bruto netto verhouding);
  • Onregelmatigheidstoeslag indien van toepassing;
  • Eindejaarsuitkering;
  • 25 vakantiedagen (o.b.v. 40-urige werkweek) én 23 ADV-dagen welke je kan opnemen of (deels) uitbetalen;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid tot hybride werken;
  • Een kilometervergoeding voor woon-/werkverkeer van €0,21 per kilometer;
  • Een kilometervergoeding voor zakelijke kilometers van €0,35 per kilometer indien van toepassing;
  • Een ruim aanbod aan e-learnings (Goodhabitz);
  • Je krijgt een persoonlijk jaarlijks budget van €450 dat je kunt besteden aan verschillende doelen;
  • Fietsplan & Fitness regeling;
  • Collectieve zorgverzekering;
  • En als dat nog niet genoeg is, bieden we nog meer! Kijk voor meer informatie in onze CAO Cosun Beet Company.


Informatie

Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je terecht bij Jord Willemse (Director Procurement), telefoonnummer: +31 (76) 5303227 


Enthousiast?

Dan zien we graag je sollicitatie tegemoet! Je kunt reageren door op onderstaande sollicitatiebutton te klikken en je sollicitatie te richten aan Leoni van Leeuwen (HR Specialist Recruitment). 


*Acquisitie is niet gewenst!


Breda, Noord-Brabant, Nederland
€ 4.400 - € 5.400 per maand
Inkoop

of

Apply with Indeed onbeschikbaar

Meer informatie? Neem contact op met:

Leoni van Leeuwen

HR Specialist Recruitment Cosun, Cosun Beet Company, Duynie Group (Novidon, AgriBioSource, Duynie Feed & Duynie Ingredients)

Communicatie, HR, F&C, ICT, Logistiek, Inkoop, Secretariaat, Agrarische Dienst & SHE.

Stella van Schaik

HR Specialist Recruitment Cosun, Cosun Beet Company, Duynie Group (Novidon, AgriBioSource, Duynie Feed & Duynie Ingredients) Sales, Quality, Technology, Procestechniek & Techniek

Simone van Gameren

Management Assistent IRS

Vacatures IRS





Vera Gladdines

HR Officer / Advisor Sensus

Vacatures Sensus







Wat kan je verwachten?

Je leren kennen

Indien je goed aansluit op de vacature neemt de HR Specialist Recruitment contact met je op. Dit om alvast een eerste beeld te krijgen en mogelijke vragen van weerszijde beantwoord te krijgen.

Het eerste gesprek

In het eerste gesprek kom je in contact met jouw mogelijk toekomstige manager en uiteraard is er iemand van HR aanwezig om je als persoon wat beter te leren kennen.

Case

Mogelijk is een case onderdeel van de procedure. Hierin wordt er gekeken hoe je met bepaalde praktijksituaties om zou gaan. Vaak kan de case vanuit huis worden gemaakt en soms maak je de case voor aanvang van het 2e gesprek op locatie.

Het tweede gesprek

Wat goed je bent nog in de procedure! Tijdens dit gesprek gaan we nog wat dieper op de zaken in. Daarnaast willen ook deze personen je nog wat beter leren kennen, zodat we zeker weten dat we een mooie match hebben.

Ben jij enthousiast en staat je vacature er niet bij? Vergeet niet een open sollicitatie te doen!