Ben jij enthousiast en staat je vacature er niet bij? Vergeet niet een open sollicitatie te doen!
Heb jij een passie voor klantgericht werken en ben je bedreven in het organiseren van transport? Sta jij stevig in je schoenen en ben je toe aan een nieuwe en opwindende stap in je carrière? Dan zoeken wij jou!
Voor de afdeling Ordermanagement binnen het Centraal kantoor in Dinteloord zijn wij opzoek naar een enthousiaste collega voor de functie van:
Allround Medewerker Ordermanagement
(32 - 40 uur)
Wat ga je doen?
In de rol van Allround Medewerker Ordermanagement maak je deel uit van een veelzijdig team, bestaande uit experts op het gebied van Stukgoed, Bulk en Internationaal. Samen richten we ons op het naadloos ontvangen en verwerken van orders, het doordacht plannen en organiseren van transport, en de vlotte administratieve afhandeling van dit cruciale proces.
Je zal starten met werkzaamheden voor het stukgoed team en daarna bestaat de mogelijkheid om werkzaamheden uitbreiden. Hier vallen onderstaande werkzaamheden onder.
Als Allround Medewerker Ordermanagement ben jij de dirigent van onze logistieke symfonie! Jij zorgt voor een vlekkeloos proces, van het ontvangen en verwerken van klantorders (variërend van stukgoed tot vloeibare schatten zoals Melasse) tot het uitzetten en nauwgezet opvolgen van transportopdrachten bij onze logistieke partners.
Maar dat is niet alles! Jij bent ook de held van de administratieve arena, waar je met precisie vrachtafrekeningen ordent, correcties op klantleveringen aanpakt, de facturatie run met finesse draait, de palletadministratie als een meester bijhoudt en cijferanalyses tot leven wekt.
Als de stem van ons Ordermanagement team ben je vaak het eerste aanspreekpunt voor onze gewaardeerde klanten. Je schittert als een ster in klanttevredenheid en draagt bij aan het vlekkeloos afwerken van eventuele klachten als onze specialist.
Maar dat is nog niet alles! Jij bent ook nog eens de drijvende kracht achter verbeterprojecten, brengt vernieuwende ideeën naar de tafel en bouwt bruggen tussen collega's, vervoerders en klanten. Tevens sta je eens in de zes weken klaar in de bereikbaarheidsdienst, omdat jij begrijpt dat betrouwbaarheid ons kenmerkt.
Op termijn kunnen deze werkzaamheden uitgebreid worden met werkzaamheden voor Bulk:
Hierbij ben jij de bewaker van het proces, waarbij je met toewijding klantorders ontvangt, controleert en verwerkt, en dit alles met de focus op Bulkgoederen.
Daarnaast ben je de hoeder van het Vendor Managed Inventory (VMI)-proces. Jij zorgt ervoor dat de voorraad van onze klant altijd perfect op peil is.
Ook word je verantwoordelijk voor het plannen en organiseren van nationale transporten. Jij bent de regisseur van deze logistieke symfonie, waarbij je niet alleen samenwerkt met onze logistieke partners maar ook als dirigent instructies geeft aan de vervoerders en chauffeurs.
Collega aan het woord:
Als medewerker Ordermanagement begin je je dag met een bakje koffie, bijpratend met een van je collega’s in de kantoortuin. Vervolgens hoor je de telefoon overgaan, een transporteur heeft een vraag over het gewicht per pallet.
Op dat moment zie je ook een mail binnen komen van een klant, een dankwoordje voor je snelle handelen toen zij bijna zonder suiker raakten en jij dusdanig snel geschakeld had met je logistieke partners dat er toch nog een levering de deur uit kon! Dan belt een van de productielocaties of een lading verzet kan worden in verband met de productieplanning. Jij communiceert dat direct naar de vervoerder en corrigeert het in het ERP systeem.
Ook plan je nog snel een meeting in naar aanleiding van het briljante plan dat in het weekend in je opkwam om de palletadministratie nog verder te verbeteren! Je wil dit graag bespreken met je leidinggevende zodat jullie dit als verbeterproject kunnen aanvliegen.
De rest van de dag hou je je bezig met klanten en vervoerders te woord staan en je zet de nodige orders in het systeem. Daarna blijft er nog wat tijd over voor de administratieve afhandeling van het proces en hou je je bezig met de facturatie.
Over Cosun Beet Company
Daar beelden meer zeggen dan woorden kan je deze video bekijken voor een totaalbeeld.
Wat neem je mee?
📚 MBO/HBO Werk- en Denkniveau: Jij hebt de kennis en skills die een succesvolle professional nodig heeft.
🌟 Minimaal 2 Jaar Werkervaring: Met minstens twee jaar ervaring in een orderdesk, logistieke, of administratieve functie ben jij klaar voor de volgende uitdaging.
💬 Uitstekende Communicatieve Vaardigheden: Jouw communicatieve vaardigheden zijn jouw superkracht; praten, luisteren en schakelen gaat jou natuurlijk af.
🌐 Taalvaardigheid: Nederlands en Engels beheers je vloeiend. Kennis van Duits? Dat is een geweldige bonus!
🚀 Energieke Teamplayer met Hands-on Mentaliteit: Jij bent de dynamo van het team, altijd klaar om de handen uit de mouwen te steken.
🧘 Stressbestendig en Besluitvaardig: Druk en besluitvaardig gaan hand in hand voor jou. Jij flakkert niet, jij schittert.
🎯 Initiatiefrijk en Verantwoordelijkheidsgevoel: Jij neemt het voortouw en hebt een neus voor verantwoordelijkheid.
👩💼 Klantgericht en Communicatief Sterk: Klant is koning, en jij bent hun beste dienaar. Jouw klantgerichtheid en sterke communicatieve skills maken het verschil.
🏋️♀️ Stevig in Je Schoenen: In onze dynamische omgeving sta jij als een rots. Jij laat je niet zomaar omverblazen.
🖥️ Affiniteit met ERP-systemen en/of Geautomatiseerde Planningssystemen: Ervaring met systemen zoals SAP, TFP? Geweldig! Dat is een pré.
💻 Digitaal Sterk en Microsoft Office Guru: Jouw digitale vaardigheden en up-to-date kennis van Microsoft Office maken jou een echte pro.
Wat krijg je ervoor terug?
Informatie:
Voor meer informatie over de inhoud van de functie kan je terecht bij Marleen Veth (Manager Logistiek a.i.); telefoonnummer: +31 (6) 52318556.
Enthousiast geworden?
Dan zien we graag je sollicitatie tegemoet. Je kunt reageren door op onderstaande sollicitatiebutton te klikken en je motivatie te richten aan Leoni van Leeuwen, HR Specialist Recruitment.
*Een assessment kan onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie is niet gewenst
of
Je sollicitatie is succesvol ingediend!
HR Specialist Recruitment Cosun, Cosun Beet Company
Communicatie, HR, F&C, ICT, Logistiek, Inkoop, Secretariaat, Agrarische Dienst & SHE, Sales.
HR Specialist Recruitment Cosun, Cosun Beet Company Quality, Technology, Procestechniek & Techniek
HR Specialist Recruitment Cosun Beet Company Groningen
HR Specialist Recruitment Duynie Group (Novidon, AgriBioSource, Duynie Feed & Duynie Ingredients)
HR Officer / Advisor Sensus
Vacatures Sensus
Management Assistent IRS
Vacatures IRS
HR Specialist Recruitment Cosun Beet Company
Locatie Vierverlaten, Groningen
Indien je goed aansluit op de vacature neemt de HR Specialist Recruitment contact met je op. Dit om alvast een eerste beeld te krijgen en mogelijke vragen van weerszijde beantwoord te krijgen.
In het eerste gesprek kom je in contact met jouw mogelijk toekomstige manager en uiteraard is er iemand van HR aanwezig om je als persoon wat beter te leren kennen.
Mogelijk is een case onderdeel van de procedure. Hierin wordt er gekeken hoe je met bepaalde praktijksituaties om zou gaan. Vaak kan de case vanuit huis worden gemaakt en soms maak je de case voor aanvang van het 2e gesprek op locatie.
Wat goed je bent nog in de procedure! Tijdens dit gesprek gaan we nog wat dieper op de zaken in. Daarnaast willen ook deze personen je nog wat beter leren kennen, zodat we zeker weten dat we een mooie match hebben.