Skip to content

Assistent Group Controller

Alphen aan den Rijn€ 4.000 - € 5.500 per maandFinance

Functieomschrijving

Lijkt het je leuk om voor een internationaal concern te werken en geregeld samen te moeten werken met financials in het  buitenland en (internationaal) te reizen voor het uitvoeren van je functie? Ben je niet alleen goed met cijfertjes, maar ook communicatief sterk en vind je het leuk om te figureren als spin in het web tussen Duynie Holding, de Duynie Business Groepen en het moederbedrijf Cosun? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Binnen Duynie Holding te Alphen a/d Rijn is de vacature ontstaan voor de functie van:

Assistent Group Controller

(32 - 40 uur)

Wat ga je doen?

In deze uitdagende rol ben jij mede verantwoordelijk voor een juiste, tijdige en volledige geconsolideerde verslaglegging van Duynie Group. De functie van Assistent Group Controller is een veelzijdige functie. Hieronder lees je wat er nog meer tot je takenpakket behoort:

  • Mede regievoeren over het verzamelen, structureren en interpreteren van actuele financiële data conform de Accounting Principles van het moederbedrijf Cosun;
  • Mede regievoeren over het verzamelen, structureren en interpreteren van financiële data ten aanzien van het meerjarenplan (forecasting en operationeel plan) van Duynie Group;
  • Consolideren van de financiële data van Duynie Group;
  • Coördineren van de Intercompany afstemming van de Duynie Group en Cosun zusterbedrijven;
  • Verzorgen van de maandelijkse cash-flow forecasting;
  • Inzicht verschaffen door middel van periodieke en ad hoc rapportages en/of analyses inclusief toelichtingen voor in- en externe belanghebbenden;
  • Begeleiden van externe accountants in accountantscontroles, aansluitend bij informatiebehoeften en wet- en regelgeving;
  • De uitvoering van interne control activiteiten en signaleren en analyseren van risico’s van de processen binnen de organisatie;
  • Mede (laten) ondernemen van maatregelen, vanuit de interne controle maatregelen, in samenwerking met andere afdelingen;
  • Het onderhouden van nauw contact met de Finance afdelingen van de (buitenlandse) Duynie Group bedrijven;
  • Vervangen en / of ondersteunen van Financial Control werkzaamheden, in geval van een calamiteit, bij een Duynie Group onderneming;
  • Standaardiseren van de werkwijze van de verschillende Duynie Group bedrijven aangaande de maandafsluitingen en het opstellen van balansdossiers;
  • Mede initiëren, plannen, organiseren, coördineren van projecten met betrekking tot Group - / Financial Controlling, of deelnemen aan afdelingsbrede projecten gerelateerd aan Finance.


Waar kom je te werken?

Je maakt samen met de Group Controller deel uit van de afdeling Group Control van Duynie Holding en bent werkzaam op het hoofdkantoor in Alphen aan den Rijn. Duynie Group bestaat uit 20 internationaal opererende handels- en productieondernemingen wereldwijd. We zijn een snel groeiende organisatie en hebben dan ook vaak nieuw personeel nodig, die met ons mee kunnen groeien en volop kansen krijgen. We houden ons bezig met het op een innovatieve manier, maximaal tot waarde brengen en afzetten van co-producten uit de levensmiddelenindustrie. Zo helpen we mee aan een circulaire economie en gaat er dus niets verloren. We maken op deze manier de wereld een beetje beter en daar zijn we ontzettend trots op!

Duynie Group heeft 450 medewerkers en maakt deel uit van Royal Cosun. Royal Cosun telt in totaal 4500 medewerkers. Kortom we zijn een grote en stabiele speler! Duynie Group bestaat uit: Duynie Feed, leverancier van vochtrijke diervoeders in Europa; Novidon, vermarkten van aardappelzetmeel en zetmeelderivaten; AgriBioSource, actief in de vermarkting van biomassa als grondstof voor energie-opwekking; Duynie Ingredients, biedt duurzame oplossingen voor de hobbyhuisdiersector.


Collega aan het woord:

“We zijn een heel leuk team, wandelen in de pauze met zijn allen of lunchen in de kantine. Alles gaat er gemoedelijk aan toe, we spreken elkaar aan wanneer iets anders moet, maar geen gespannen sfeer ondanks de deadlines. We hebben leuke team uitjes/ personeelsuitjes. Zo zijn we in Noordwijk met Vespa scootertjes gaan rijden of we gaan gewoon lekker uit eten. We doen activiteiten waar iedereen aan mee kan doen, dus geen abseilen of bergklimmen!

Ik vind wel dat gezegd moet worden dat het mooie aan werken binnen Cosun is dat je een legio aan mogelijkheden hebt via het Cosun opleidingsplatform. Genoeg kansen dus om je te ontwikkelen en een mooie loopbaan te hebben.”


Hoe kan een dag eruit zien?

Na een bakje koffie te hebben gepakt maak je een kort kletspraatje over het weekend met de Group Controller, met wie je nauw samenwerkt, en start je jouw computer.

We hebben de maandafsluiting in het vooruitzicht dus je start met intercompany afstemmingen en checkt of alles kloppend is. Je contacteert een paar collega's om te zien waarom er bepaalde verschillen zijn ontstaan en kijkt tegelijkertijd kritisch naar de procedure rondom intercompany afstemming om te bezien of dat nog verbeterd kan worden. Je kijkt op de klok de ochtend is voorbij gevlogen. Om half 1 ga je een gezellige lunchwandeling maken met je team.

Eenmaal terug ga je aan de slag met de consolidatie voortgang. Voor bepaalde entiteiten (de kleinere) doen wij dit namelijk (nog) zelf. Na twee uur is ook deze klus geklaard. Dit geeft je nog mooi de tijd om de controles uit te voeren om de vermogensverschillen te analyseren d.m.v. de rapportages naast elkaar te leggen en te analyseren. Aan het einde van de dag werk je nog een half uurtje aan een procesverbetering van een interne procedure om te zorgen dat alles nog soepeler gaat verlopen. Dat was een mooie productieve dag. Je sluit je computer af en gaat naar huis!

Vereisten

Wat neem je mee?

  • Je hebt enkele jaren werkervaring in een soortgelijke functie(s) bij voorkeur in een corporate omgeving.
  • Je hebt ervaring met Internal Auditing
  • Je hebt een afgeronde Bachelor/Master in financiële richting.
  • Je bent flexibel en beschikt over een pragmatische, resultaatgerichte en analytische werkinstelling.
  • Je bent leergierig, proactief en hebt sterke communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt de ambitie om door te groeien en drive en passie staan bij jou bovenaan.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
  • Je hebt kennis van ERP-systemen, ervaring met Microsoft Dynamics 365 is een pré.


Wat krijg je ervoor terug?

  • Een uitdagende job voor een organisatie waar je gezien het duurzame karakter trots op mag zijn!
  • Een salaris tussen de € 4.000,- en € 5.500,- bruto per maand o.b.v. een 40-urige werkweek (indeling op basis van werkervaring).
  • 30 Vakantiedagen op basis van een 40-urige werkweek.
  • 8% vakantietoeslag.
  • Pensioenregeling (middelloonregeling) met een eigen bijdrage van 6,55% van de pensioengrondslag.
  • Winstdelingsregeling, uitgangspunt bij realiseren van budget = ½ maandsalaris bruto als bonus.
  • €16,25 euro bruto per maand vergoeding als bijdrage in de ziektekosten.
  • Reiskostenvergoeding met een minimum van 10 km en maximum van 35 km enkele reis.
  • Voor eventuele zakelijke kilometers geldt een vergoeding van 0,30 cent per kilometer, waarvan 0,21 netto en 0,09 bruto wordt uitbetaald.
  • Uitstekende doorgroei- en opleidingsmogelijkheden
  • Leuke personeelsuitjes met leuke collega's.

Meer informatie?

Voor nadere informatie over de functie kun je contact opnemen met Pieter van Mastrigt p.vanmastrigt@Duyniegroup.com


Enthousiast over de functie?

Dan zien we graag je sollicitatie tegemoet. Je kunt reageren door op de sollicitatiebutton te klikken en je motivatie te richten aan Leoni van Leeuwen (HR Specialist Recruitment). Voor vragen over de procedure kan je contact opnemen met Leoni van Leeuwen d.m.v. onderstaande WhatsApp button.


*Een assessment kan onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie is niet gewenst

Alphen aan den Rijn, Zuid-Holland, Nederland
€ 4.000 - € 5.500 per maand
Finance

of

Apply with Indeed onbeschikbaar

Meer informatie? Neem contact op met:

Leoni van Leeuwen

HR Specialist Recruitment Cosun, Cosun Beet Company, Duynie Group (Novidon, AgriBioSource, Duynie Feed & Duynie Ingredients)

Communicatie, HR, F&C, ICT, Logistiek, Inkoop, Secretariaat, Agrarische Dienst & SHE.

Stella van Schaik

HR Specialist Recruitment Cosun, Cosun Beet Company, Duynie Group (Novidon, AgriBioSource, Duynie Feed & Duynie Ingredients) Sales, Quality, Technology, Procestechniek & Techniek

Simone van Gameren

Management Assistent IRS

Vacatures IRS





Vera Gladdines

HR Officer / Advisor Sensus

Vacatures Sensus







Wat kan je verwachten?

Je leren kennen

Indien je goed aansluit op de vacature neemt de HR Specialist Recruitment contact met je op. Dit om alvast een eerste beeld te krijgen en mogelijke vragen van weerszijde beantwoord te krijgen.

Het eerste gesprek

In het eerste gesprek kom je in contact met jouw mogelijk toekomstige manager en uiteraard is er iemand van HR aanwezig om je als persoon wat beter te leren kennen.

Case

Mogelijk is een case onderdeel van de procedure. Hierin wordt er gekeken hoe je met bepaalde praktijksituaties om zou gaan. Vaak kan de case vanuit huis worden gemaakt en soms maak je de case voor aanvang van het 2e gesprek op locatie.

Het tweede gesprek

Wat goed je bent nog in de procedure! Tijdens dit gesprek gaan we nog wat dieper op de zaken in. Daarnaast willen ook deze personen je nog wat beter leren kennen, zodat we zeker weten dat we een mooie match hebben.

Ben jij enthousiast en staat je vacature er niet bij? Vergeet niet een open sollicitatie te doen!